Fanfare Repertoire en Netwerkdagen

Op 27 en 28 november vinden de door de Stichting CRON georganiseerde Fanfare Repertoire en Netwerkdagen plaats. Door de Corona pandemie vinden deze online plaats.

Stichting CRON (Centrum Repertoire Ontwikkeling Nederland) houdt zich onder meer bezig met de ontwikkeling van (fanfare-) repertoire. Daarnaast maakt de stichting zich ook sterk voor het opnemen van de fanfare als Immaterieel Cultureel Erfgoed.

Dit zijn beide zaken die wij als Limburgs Fanfare Orkest van harte ondersteunen. Hoe kunnen we componisten motiveren, prikkelen, om nieuwe muziek voor onze sector te schrijven? Vanwege de hoge nood voor nieuwe fanfarewerken zijn de Fanfare Repertoire en Netwerkdagen ontstaan.

Een 2-daags evenement dat jaarlijks terugkomt. Normaal gezien met bijeenkomsten en concerten, dit jaar alleen online. Er zal een livestream te volgen zijn via www.klankwijzer.tv/live . Het programma bestaat uit opnames, interviews, discussies podcasts en video’s.

Dit jaar heeft het evenement voor het LFO een bijzondere betekenis. Er zal door de KNMO aandacht gegeven worden aan de recente uitreiking van de KNMO Award, waarbij wij met Limburg Vrie op de 3e plaats eindigden.

Daarnaast zal, tijdens een uitzending op Radio 4 op vrijdagochtend, de BUMA Blaasmuziek award uitgereikt worden. 2 dirigenten/componisten vallen dit jaar in de prijzen, mensen met een bijzondere band met ons orkest. Ze zijn beide lid van ons Comité van Aanbeveling.

Hardy Mertens, recent onderscheiden in de Orde van Oranje-Nassau, is al jaren een volger van het LFO. We speelden met enige regelmaat composities van zijn hand. Daarnaast heeft hij ons op het spoor gebracht van onze huidige dirigent Juri Briat.

Bert Appermont was tijdens een concert dag in november 2017 onze gastdirigent. Hij verzorgde die dag een masterclass voor dirigenten, en ’s avonds dirigeerde hij enkele werken gedurende het LFO Meets concert in Venlo.
Daarnaast is Bert ook gastdirigent geweest gedurende een concertreis naar Italië in 2018. Ook daar gaf hij een masterclass aan diverse internationale dirigenten. 2 concerten, onder meer in het magnifieke Teatro Ristoro in Verona, speelden we onder de baton van Bert. Ten slotte gaf hij in 2019 ook leiding aan onze 3e Jeugd Play In.

We wensen Hardy en Bert van harte proficiat met de hen toegekende awards. Zeer zeker verdiend!

LFO Contactinformatie

Inschrijven nieuwsbrief
Klik hier om u aan te melden voor onze nieuwsbrief!

Wilt u contact opnemen met het LFO klik dan hier.

Bankrelatie
Rabobank